Wednesday 5 December 2012

Dilemma Final Year Student

Assalamualaikum


Apabila berada di tahun akhir pengajian, rata2nya akan mula berfikir tentang masa depan. Masing2 mula membuat perancangan, ada yg akan mendirikan masjid selepas tamat belajar, mencari kerja dan menyambung pengajian. Ramai kwnku yg bertanya perancanganku selepas ini. Tidak ketinggalan juga lectureku sendiri. Lalu, aku menyuarakan jua hasratku yg tersemat sekian lama utk menyambung pelajaranku ke peringkat yg lebih tinggi. Dr aku kata belajarlah jika ada peluang, jangan berhenti drpd menimba ilmu. Alhamdulillah, Dr aku sedia membantu jika memerlukan bantuan beliau. Cuma sekarang ini, aku sedang berfikir samada ingin menyambung terus atau bekerja dahulu buat seketika. Kata org, kalau dah start kerja nie kita akan rasa malas utk sambung. Betul ke macam 2?


Hopefully, aku dapat sambung belajar. Dulu, pernah aku bagitahu kat emak sebelum aku sambung degree yg suatu hari nanti aku nak sambung belajar sampai masters. Kata emak, completekan degree 2 dulu. Hehehe...rasa sayang kalau tak sambung belajar. Lagipun, umur muda lagi. Takkan dah nak fikir pasal kahwin kot?



So, doakan kejayaan aku dan semoga tercapai impianku ini. Good nite...sweet dream.




1 comments:

  1. terima kasih akak, blog akak sentiasa menjadi penguat semangat saya.

    ReplyDelete