Wednesday 21 November 2012

The Critical Path

Assalamualaikum…


Tanpa sedar atau tidak, aku kini sudah hampir kepada penghujung pengajianku untuk semester ini. Hanya tinggal sebulan sahaja lagi untuk aku menghadiri kuliah sebelum membuat persiapan ke final exam. Final exam yang terakhir untuk diriku. Insyallah, next semester aku akan memulakan internship programku. Alhamdulillah, aku telah berjaya mendapat tempat untuk internship, syukur kepada Allah S.W.T kerana mempermudahkan segala urusanku.

Aku yakin dan pasti semester hadapan aku akan merindui saat-saat ketika belajar di alam universiti. Merindui rakan-rakan, lecture, dan roomateku. Tiada lagi study group atau assignment yang tertangguh dan memeningkan kepala aku. Pernah beberapa orang rakanku yang bertanya kepada aku tentang rancangan untuk sambung belajar, I mean untuk sambung sampai peringkat Master. Insyallah, jika diizinkan oleh-Nya memang ada hasrat untuk sambung Master tetapi aku tidak pasti lagi universiti mana yang aku akan pilih. Aku akan bagitahu apabila sampai masanya nanti. J


Mungkin aku akan mengikut jejak langkah sepupuku yang menyambung pengajiannya hingga ke pringkat PhD. Orang kata jika hendak sambung biarlah sambung sampai PhD terus. Cuma apa yang pasti, at this time I must to complete my degree first..very critical time to finish my study…fikiran nie selalu jer risau memikirkan masa hadapan. Doakan kejayaan aku disini. Salam. 

1 comments:

  1. wsalam..tq akak, InsyaAllah semoga akak sekeluarga sentiasa dlm kebahagiaan. salam perkenalan.

    ReplyDelete